HTML

Tudomány/Kommunikáció

tudománykommunikációs szakmai és közösségi információcsere - kutatóknak, médiásoknak, egyetemistáknak, érdeklődőknek

Utolsó kommentek

ScienceCommunication - Collaborativ Weblog

  • Hibás feed URL.

ScienceBlogs

Friss topikok

Piaci tülekedés vagy szegmentált jelenlét?

2008.02.22. 03:05 :: FGy_SciCom

Örvendetesen szaporodnak kezdeményezések a tudománykommunikáció megújítására. Időrendben:
THE: tudományos-hasznos-emberi
TudásMédia - akadémiai kötődésű televíziós és digitális médiatermékek
Mindentudás Egyeteme - a legnagyobb siker
www.mta.hu - az Akadémia honlapja
Mennyen férnek el a piacon? Ki fog ezért fizetni? Van ennyi alkalmas tudománykommunikátor? Mi az esélyük?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tudkom.blog.hu/api/trackback/id/tr82349332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GZ 2008.03.06. 05:46:34

Szerintem azt a kérdést is lehetne elemezni, hogy melyik új kezdeményezés milyen színvonalú. Pl. a THE magazin 80 ezer példányos print kiadása szines-szagos, de tartalmilag nagyon gyenge, betűk vannak benne, de az olvasnivaló erősen hiányzik belőle. Ebbe kár ennyi adófizetői pénzt belepumpálni. Olyan, mint valami szocializmusból ittragadt szónoklatos propagandakiadvány.

Az is érdekes téma lenne, hogy vajon a meglévő kiadványokat miért nem fejlesztik? A régóta létező Természet Világa pl. szakmailag általában szinvonalas, érdekes, de fekete-fehér ábrákkal-fotókkal, ilyen meglehetősen vacak nyomdatechnikával kiadni manapság egy tudományos ismeretterjesztő folyóiratot? Hát...

Mivel mindkettő állami tulajdonú lap, és adófizetői pénzből működik, nem lehetett volna a kettő helyett egy szinvonalasat csinálni? Tán még kevesebbe is került volna.

Tudom, hogy az egyik TIT, a másik Innovációs Szövetség tulajdon, és az két külön "várkapitánynak és hűséges hadseregének" ad megélhetést. És hát ilyen értetlenkedő kérdéseket csak egy magamfajta adófizető tesz fel...

FGy_SciCom · http://www.fabrigyorgy.hu 2008.03.06. 09:20:54

Utánkérdeztem, mindkét esetben az az áláspont, hogy nem állami lapok, hiszen a TIT és az Inovációs Szövetség is önálló szervezet. De a tartalmi felvetéssel maga is egyetértek!

GZ 2008.03.06. 09:44:15

Jó, persze, fogalmazhattam volna pontosabban definiálva is, hogy "államilag erősen pénzelt társadalmi fontosságúnak nevezett szervezetek" által kiadott lapok. Nem akarok humorizáni rajta, sokkal fontosabbnak tartom ennél az ismeretterjesztés, a természettudományos képzés helyzetét. Én "állami" lapnak azt szoktam nevezni, ami nem a versenyszféra szabályai szerint működik. Tehát nem az előfizetői dijakból és a közölt hirdetések bevételéből működik, hanem NKA, NKTH, minisztériumok, alapitványok által kegyesen vagy kegyetlenül osztogatott pénzekből.

Ahogy az NKTH pénzlistáját néztem, elég jól kistafirozták a THE projektet. Ami nem is lenne baj, ha az eredmény mondjuk a Mindentudás Egyeteme szakmai szinvonalát akár csak közelitené is... Dehát nem közeliti, egyáltalán nem. A THE weboldal se. Mondjuk tanitásban gyakorlatilag használhatatlan.
De szaktanácsadói feladatkörben meglepve láttam az impresszumban a korábban Magyar Hirlapos főszerk. Gazsó L. Ferenc nevét - aki eddig mindig a politikai sajtó szférájában tevékenykedett. Vajon mennyit érthet ehhez? És vajon mennyi pénzt markolhat fel markáns hozzá nem értéséért?
Hát ilyeneket kombinál az adófizető...

FGy_SciCom · http://www.fabrigyorgy.hu 2008.03.06. 10:06:42

Amiben bízni lehet: talán a visszajelzések terelik majd ezt a piacot is...

GZ 2008.03.27. 11:32:09

Áhhhh, ma véletlenül rákeveredtem egy roppant érdekes és figyelemreméltó tudományos ismeretterjesztő weboldalra.

www.tudniakarom.hu

1 oldalból áll. Az van ráirva, hogy Start: 2007 junius.

Az már jó régen volt...

Ráguglizva egyetlen infot lehet róla megtudni: kapott 5,5 milla állami támogatást 2006 októberében!!! az NKTH-tól az oldal kifejlesztésére a Red Stars nevű REKLÁMÜGYNÖKSÉG.

Úgy látszik kevés volt az 5,5 milla.
1 oldalra futotta belőle.

plutarkhosz · http://www.www.hu 2008.04.30. 22:11:45

Legjobb tudomásom szerint a THE Magazin egész mást vállalt fel. Ők a "Győzike Sókon" nevelkedett, de talán még értékek irányába vosszaterelhető fiatalokat szeretnék elérni, megszólítani és orientálni. Persze egy új kiadványnak mindig ki kell forrnia magát, de én drukkolok nekik és jónak tartom a kezdeményezést. És az adómból is inkább ilyesmire adok, mint pl....
Érdemes lenne építő jellegű kritikákkal szolgálni a szervezőknek...